Monday, July 21, 2008

Sandra Ng Interviews Stephen Chan and Praises Kenneth Ma

吳君如電台訪問陳志雲

吳:你覺得現時TVB有那些男仔比較好?
陳:為何你只問男仔?你這樣問大家會真的以為我對男性有興趣
喱:三姑是女仔,她當然問男仔
吳:對呀,待會阿喱會問女仔
吳:待會一定會問你有沒有興趣啦!
陳:我怕你不問呀
吳:你先回答我,TVB有那個男仔你覺得行?
陳:王祖藍囉...哈哈哈哈
吳:唔!我比較喜歡偶像型點的
吳:其實我覺得有一個不錯
陳:是誰是誰是誰?是陳志雲吧!
吳:你就黎會PART我咖啦,紅硬(你快會跟我PARTNER做節目,一定紅)
喱:誰人呢三姑?
吳:真的有個不錯,叫做有當年發仔的影子
陳:誰人呀?講啦
吳:你看不看到?我想問你啦,因我覺得他有當年發仔的影子
陳:我忘了當年發仔的影子是怎樣,因為我不是這個年代
吳:假以時日,他又再減一減肥呢,我覺得他現在有點略胖
陳:係咩?是誰呀?
吳:我覺得姓馬的,你有沒有這樣看法?
陳:即是馬什麼呀?
吳(一路笑):馬明牌 哈哈哈哈
陳:馬國明呀?
陳:哦!馬國明好,馬國明好?
吳:你覺得好不好?
吳:不是哦...你的樣子有點...
喱:你的眼神有點彿(聽不清他說什麼...)
陳:冇冇冇
陳:不是,馬國明真的好
吳:鄭嘉頓好還是馬國明好?
吳:鄭嘉頓靚仔還是林文龍靚仔?
陳:馬國明不是最近被吳鎮宇批評完咩?
吳:不是,其實當晚是我批評那劇有些新人說廣東話也未說得正!好像一群業餘在做戲!
陳:哦.......你沒有彈馬國明
吳:馬國明和徐子珊已是芸芸劇中人的Number One啦...哈哈
吳:那天我未說得很清楚
陳:報導又不是這樣寫
吳:不要緊!是我自己不準確
陳:馬國明好,馬國明非常之好
吳:即係他會不會
陳:不過我又看不到他有周潤發的影子
吳:我覺得他幾有周潤發的影子...傻傻的
吳:我覺得他有大將,做戲不錯呀,他做喜劇又okay
陳:我覺得他有周星馳影子
吳:哈哈...係咪呀?
吳:為什麼呢?
喱:這個又真的想不通哦
陳:特別咯
吳:他又是怪怪的?
陳:他很勤力的
喱:他喜不喜歡玩小孩子?
吳:哈哈哈哈
喱:我沒有意思,只是那時的兒童節目
陳:沒有沒有
陳:他真的很勤力,而且他很不計較自己做什麼角色
陳(模仿):你有戲俾我做就做啦,一場又做兩場又做
陳:反而我們要保護他,你不要「係又做唔係又做」
吳:即是他很搏

Summary:

Sandra says that out of all the male artistes in TVB, she thinks that Ma Ming has the reflection of the young Chow Yun Fat.

Sandra: I believe he has the demeanour of a general (the ability to lead a series); his acting is not bad, and he is okay in comedy.
Stephen Chan: He is very hardworking, and he does not care what kind of characters he takes on.
Stephen Chan imitates Ma Ming: "If you have series, you should cast me in it. It doesn't matter if it is one scene or two scenes".
Stephen Chan: On the other hand, we have to protect him; otherwise, he will take on any role.
Sandra: Therefore, he is very 搏 (willing to work).

*Credits to KFC

No comments:

Post a Comment