Tuesday, November 23, 2010

"Listen to Ma" - Wong Cho Lam & "Garbage" - Louis Yuen

Wong Cho Lam's parody of A-Mei Chang's "Listen to the Ocean". It is so funny and sad at the same time because, with the emergence of different online social networks, people tend to have less face-to-face contact. The lyrics really reflect parents' perspective on the current society.


聽媽 - 張呀妹

(國) 請你fax給我 今天你想要吃什麼
請你e-mail我 今夜你心情如何
Facebook已不能說 沒有人add我
而現在中國 所有的人 都在微博

請你告訴我 今夜 (粵) 點解你會懵咗
上網上得多 行過 乖仔你都冇望我
等我亦上埋線 網上期望可以一見
為何又係我online先 (國) 才可以靠近

聽 媽媽的聲音 (粵) 仲要玩web cam 都三四點 網友大過天
仔女忽略我 (國) 至少我很冷靜
(粵) 望吓媽咪 嗌吓媽咪 呆咗咁算點

(國) 聽 媽媽的聲音 (粵) 仲要玩online game 玩到癲 (國) 你還不清醒
SMS留過 就當最後約定
說你在冷落我的時候 被關注的心情

Louis Yuen's parody of Candy Lo's "Garbage". The lyrics are about plastic surgery. Loved how Louis sang like Candy.


垃圾 - 盧搞音

如果我是個醜女子 就會 太蝕
如果我願去抽吓脂 為你 瘦吓身
被你遺棄 話我面嚡 話我謝晒 像個老太
就要盡快 隆吓胸 變大晒

嫌我像個垃圾 隆隆胸可以嗎
人人都整過啦 個下巴
唯有用五萬八 由頭整過未怕
南韓走轉掂啦 錢再花

被世界遺棄 不可怕 整得怪有時還可怕
沒法再勁削腮骨啦 整多次 就冇咗腮骨啦
不需要 完美得可怕
個下巴 如何招架 庸醫真可怕

舊嘅我沒有 身曲線 豐胸了有時還討厭
遇上佢任意的興建 加多了 令我終於黐線
醫生說 做了幾十年
有意外 完全罕見 而診金可免

邊一塊 肉冇得整呀
我現在 重頭整吓 什麼都不怕

No comments:

Post a Comment