Sunday, January 25, 2015

"Raising the Bar" Theme Song & Sub Song

"Raising the Bar" Theme Song

"You & I" - Stephanie Ho

我和你 《四個女仔三個BAR》 主題曲 - 何雁詩

作曲: 張家誠
填詞: 楊熙
編曲: 韋景雲
監製: 何哲圖/韋景雲

從前 人懷疑善惡時
如何地需要 以法律去披一身戰衣
難行 然而何懼一試
原來誰亦可以 靠約定信念演好每天

*法庭裡和你 和你 和你作中堅
面臨著何事 何事 仍誓要不偏
價值與路線 理論與實戰 在每段過程裡亦好好發展
我和你和你 和你 如樹幹分支
面臨著何事 何事 尋覓也不止
挫敗縱難免 腳步也踏遍 讓我們記住昨日率真的臉 (讓我們歲月裡亦得到加冕)

人前 埋頭全力向前
仍朝著挑戰 有你做我的一張靠椅
人人 尋求同伴感染
原來憑藉溫暖 再困倦也能支撐每天

Repeat *(*)

"Raising the Bar" Sub Song

"You Are the One" - Louis Cheung & Grace Chan

面前人 《四個女仔三個BAR》 片尾曲 - 張繼聰/陳凱琳

作曲: 張繼聰
填詞: 小克
編曲/監製: 崔展鴻

陳:一呼一吸有捨有取
張:跟你漸淡忘所有錯或對
合:在我的面前 竟是誰

陳:進進退退你我到達這裡 為何從沒有過疑慮
張:跌跌碰碰你我告別散去 為何從沒試過爭取

陳:緣滅緣生 從沒原因 至少也觸踫過味蕾
張:情薄情深 再三地發生 合:還是人生本應空虛

*合:一呼一吸有捨有取 這宇宙傾聽世界每一句
願會相分 願再相聚 為了看清最愛是誰
一得一失有興有衰 跟你漸淡忘所有錯或對
是這位面前人 於目前與我相許 相通的思緒

張:緣滅緣生 從沒原因 至少也觸踫過味蕾
陳:情薄情深 再三地發生 合:還是人生本應空虛

Repeat **

Personal Note: Like the theme...very catchy! The tune sounds like some old TVB theme, but can't quite put my finger on it....

The sub does not sound good...their voices do not match, and Grace sounds as though she is reading the lyrics....

1 comment:

  1. Don't really like the songs, not fond of grace chan voice, it's like a non chinese singing that song, not really pleasent to listen. I would prefer that tvb let ram tsang sing a song for the serie.

    ReplyDelete